Saturday, June 5, 2010

3rd or last day at kuching

3rd day at kuching

This is my last day at kuching coz initially my flight is on Sunday evening together with my family, but on past Monday my bos ask me if I’m free on Monday 7th , because he need one rep from our department for attending Review project in Jakarta..hehehe…so I say yes…I;m free sangat2..hehehe…so tula sal aku kene balik sabtu malam coz aria had nie g Jakarta…hehe…so aku pon kene la tukar flight…then back to my vacation…today ktorg plan nak g Jong Crocodile farm coz my cousing nie suka sangat ngan buaya..dier nak jmpa ngan bujang senang nyer skull…tengkorak ..hehe..ktorg pon gerak la g sane pagi2..tapi before that we have our breakfast first la..cam biase kat kedai Kopi ‘o ..mmg sedap la dier nyer mee jawa…coz mee jawa kat serawak nie mmg special la..lage satu mee kolok…mmg sedap gler la..teringat mase aku kat miri coz time tuh mmg selalu makan mee jawa…hehehe….

so ktorg plan nak g Jong crocodile farm..tmpt nie famous coz ade banyak buaya and antara farm yang tertua kat sini..bile sebut farm mmg la ade jualan daging buaya..hehehe..so yang menarik kat sini korg leh tgk camne buaya makan ..coz diorg wat special skit coz hanging kan makanan..then buaya tu kene lompat untuk dapatkan makanan..mmg tnggi gak buaya leh lompat..dekat 2 meter..hehe..kalu naik boat tu senang2 dier leh sambar tangan..hehe..mmg rakus buaya2 kat sini...so ktorg xlepak lama coz nak g serikin..my mum always said that xcomplete g kuching kalu tak g serikin coz nie tmpt shopping..hehe..mmg bes la kalu nak beli barang2 ke...mmg murah..coz ade barang yang xleh jumpa kat downtown ade kat sini..kalu tikar2 tuh kalu kat kuching rega dalam rm100..kat sini leh dapat rm35...cuma korg kene pandai tawar menawar..hehehehehehhe...so bile dah dekat kol 5ptg..ktorg kene g rumah cousin coz ade makan2 ..dier wat khas tuk kami..mmg bes and sempoi la makanan dier...but saya nak kene kejar flight balik..hehe..xbes tol..hehehe...

skip kat airport..hehe...saya sampai awal...so nak wat camne..layankan je..so saya pon terus g la check in and rest..then another story..i'm seat beside orang OKU..so xpela..diorg nie pandai amek attendtion pramugari..hehe..mmg mggatal la skit.hehehe...xpela..aku layan kan je..so sampai umah rest coz nak prepare for another busy day..but it the best moment for my life coz its full with new energetic things..hehe.

Guess who...haha..plawak raja lawak astro..krog tgk dari belakng teka sape..aku naik satu flight ngan dier..haha..tapi aku cool jela..bukan famous sgt pon mamat nie..hehe..xde orang amek signature pon..hehe
haha..tngkorang bujang senang..panjang dier dekat 19 feet..dekat 3 meter lebih...cuak tak?

nie kat serikin tempat shopping


bersama tengkorak



depan pintu masuk crocodal farm..korg leh beli daging buaya...tapi kat sini ade skali nga pork..lagepon kte xleh makan buaya...kalu mmber2 non muslim ke leh la kot





2 comments:

Nash said...

hoho...best2...
dapat bonus, blnje kami jalan2 di sana.. haha

aRiFf said...

tahun nie aku xdapat bonus lage..hoho..tpi kalau ktorg plan rmai2 beli tiket murah boleh kot..hehe

Post a Comment