Friday, June 4, 2010

2nd day at Kuching

2nd day at Kuching

Semalam saya dah cerita tentang cousing saya yang duk kat kuching…so smlm saya basiclly dah spend masa di rumah dier..so second day nie saya banyak hope dapat berjalan lebih lage nie..so saya and family plan nak sewa kereta…hehe…act saya dah lama plan nak sewa kereta coz ade mmber kate kite leh sewa kete persona rm100 sehari..hehe..dah area2 dekat kuching nie mmg jauh la nak pergi..cam ktorg plan nak g culture village coz dengar kat sane ade show psal etnik dan kaum2 yang utama di serawak..so saya pon cari la dimudah..coz mase nie time cuti gawai..kebanyakkan kereta sudah disewa…terpaksa la pkai agen nak sewa kereta…so kami sewa kereta waja coz memula dier kat kete wira..then tukar jadi waja lak…cam keeling je cakap..hehe..so xpela..amek kete waja pon bes gak coz selesa skit..coz kereta waja nie cam high spec..hehe..auto lage…hehe….so skip to bab saya amek kereta waja nie…dier pkai empty tank je tuk minyak..hampeh gler la…udh la tak familiar ngan area kuching..hehe..bagi kete xde minyak..nasib baik la aku sempat je nak g stesen minyak…heheh…so ktorg gerak dari hotel dalam kol 10am..dier nyer show start kol 11.30am..so mmg kne rush lge coz udahla xtau jalan, but yng kmi tau kne g area gunung santubong…huhu…first kami sesat sampai ke matang because were silap pandang bukit yang serupa santubong..hampeh betol…so me as driver coz my dad didn’t bring his licence coz dier simpan dalam kereta..kene la rush gler nak g sane,..hehe…trademark nak g culture village ialah damai golf resort coz kat sane xde pon signboard nak g ke culture village…for those yang memang xtau nak jalan..mmg ade suttle van disediakan tuk kesana…dalam rm12 seorang and sehala…so pergi balik dalam rm24 la..so my advice kalu korg ade dalam 5 orang..better sewa kereta..coz xjauh besa sangat..thendon forget to bring GPS>…GPSSSS…serius kene ade coz signboard cam xbrape jelas..hehehe..korang leh sesat 2-3 jam…haha…aku pkai google map pon sesat…mybe GPS can resolve that issue..hehe…then kami sampai di culture village kol 11.15am..fuhh…nasib baik la sempat..so..nak tau brape nak masuk culture village dalam rm60 tuk adult la…so ade tips bagi yang masih ade student card just pay rm15..demmit murah but yang xbes xdapat passport cam orang bayar rm60…hehe..coz setiap umah2 kaum yang ktorg g kene cop la..baru lengkap la tour kami di culture village..so show dier mmg menarik..dengan aksi sumpit menyumpit..hehehe…saya ade try guna sumpit..n mmg bes gler la..coz sumpit nie banyak jenis..ade yang pendek and oanjang..both saya dah try..n paling bes saya sumpit tin minumam..an sumpit tu boleh tembus tin aluminium…gler bahaya…hahha..baru tau mmg bahaya gler sumpit tuh..hehe..and yang penting senang guna n mmg tepat…heheheh..so saya ade lampirkan gamba2..kalu nak explain setiap rumah mmg pening la..hehehe…so cut sampai kami makan la..coz makan paling bes..saya makan ayam penyet…rm8 sepinggan…mmg sedap la..hehe…saya ade letak gamba la kalu nak tgk..hehehe…then bile dah kol 2pm ktorg pon chow nak g taman Negara bako..hehe…so dari culture village nak g taman bako dalam 2 jam la..hehe..nie tambah sesat2 skit..hehehhe…well..wat do you aspect from first time driver in Kuching…hehehe…

Taman Negara bako…tempat nie mmg cantik..kalu korang perasaan dalam iklan Malaysia truly asia ade adegan diorg kayak kat area batu2 cantik..batu sandstone…kalu xsilap aku la..so ktorg g area situ..mmg bes and happening event kami xmasuk kat HQ taman Negara Bako..and one more dangerous thing..coz kat jetty tu area sungai yang ade buaya besar..coz paling besar penah direkodkan dalam 12 feet lebey la…mybe ad ekes serang orang..hehehe..cuak gak..coz ade sign board ade buaya dalam sungai…mmg bhaya gak naik bot..bukan cuak lemas…tapi cuak buaya..hehehehehe…tapi aku rasa buaya kat area KL lage dasyat..hehehehe….mengalahkan bujang senang..hehe..coz kat KL yang dah kawen pon mengaku bujang..hehehe…so korang cek jela gambar2 yang aku lampirkan..heheh..



Nie nasi ayam penyet..kira antara yang famous kat sini la..try la..korg tgk ayam dier..besaqqq...
hehehe..dedepan pintu masuk culture village...kalu bulan 7 nie ade forest world music festival


This is our next trip to Taman Negara Bako..bess


Tgk signboard tuh...mane xcuak nak naik boat..hehehe..tapi ktorg balsah je..kalu ade buaya ktorg tangkap wat satay..hehe




Hehe..mata pandang mane lak tuh...belakang tuh kira batu sandstone..memg terkenal ngan hakisan dan keindahan hakisan tuh




Tgk batu unik...leh cek dalam iklan Malaysia truly asia





another rock







another view..mals nak eloborate lebih2




























No comments:

Post a Comment